2012. augusztus 7., kedd

Csomómentes poszt

Nemrég a Kreatív Művészet oldalán találtam egy receptet egy nagyon cuki, látványos pandamacis kalácsról. :) Egyszerűen muszáj volt megcsinálnom.. nem tudtam ellenállni neki... mondjuk tök bénák lettek, de én ezt nagyon ügyesen a tésztára fogom. Szóval a TÉSZTA volt gonosz. :D
 


Aki meg akarja csinálni javaslom így készítse inkább, legközelebb én is így fogom (a képeket nem másolom át, az eredeti linken meg tudjátok nézni):

§         30 dkg liszt
§         1 tojás
§         2,5 dkg élesztő
§         1 tojássárgája
§         4 ek. cukor
§         1 evőkanál erős, jó minőségű kakaó (például holland kakaópor!!)
§         2 evőkanál tejföl
§         2 dl tej + pár csepp a dagasztáshoz
§         1/3 üveg mandulaaroma
§         0,5 dl olaj
§         vaj a forma kikenéséhez

Cukros langyos tejben futtasd fel az élesztőt.
Mérd ki a lisztet rakd bele a tojást, a cukrot, majd az élesztőt is. Dagaszd ki.
Ha megvan, válaszd 3 részre a tésztát. Az egyikbe keverd bele a kakaóport, a másikba a mandulaaromát, a harmadikat pedig hagy üresen. Jól dolgozd el. (Nekem leszakadt a kezem mire a mandulaaroma egyenletes lett :D)
Tedd félre kb fél órára. Utána rakd össze a képek alapján. 
Kend meg a tetejét tojássárgájával (nekem nem volt szimpi, hogy tejföl is kell hozzá)
Rakd bele egy őzgerincformába (én nem kikentem, hanem sütőpapírt használtam)
Előmelegített sütőben süsd meg, elvileg 180 fokon 40 perc alatt, nekünk a gázsütőre nincs ráírva milyen hőfok, maximumon sütöttem fél órát. :)
Ha kész vedd ki, várd meg amíg szeletelhető hőmérsékletű nem lesz, aztán örülj, hogy sikerül lenyomnod az én gnóm pandáimat :D

4 megjegyzés:

  1. Szerintem tök ugyanolyan a tiéd is, csak kicsit talán haloványabb zőőőd :)))) És amúgy meg az íze a lényeg :))

    VálaszTörlés
  2. Wááá de cuki! :D Szerintem jó lett! =)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem simán kivehető a panduci! :D Nagyon cukker! :D

    VálaszTörlés
  4. Köszi mindenkinek! Amúgy ízre elég lapos lett... :D De lekvárral azért fini :D Párom jól lefikkantotta, szerinte a pandákhoz köze nincs :D :) De csak tudni kell belelátni :D

    VálaszTörlés