2012. augusztus 3., péntek

Hogyan tervezzünk betűs mintát? - Leírás képekkel

Nagyon sokan kérdeztétek már tőlem, hogy hogyan készítem a betűs technikához a mintákat. Mindenki azt hiszi, hogy egy nagyon bonyolult dologról van szó, de én kifejlesztettem egy jó kis trükköt arra, hogy hogy lehet egyszerűen mutatós mintákat készíteni.

Na és akkor lássuk: 
 1. Először is, keresőbe írd be, hogy milyen ábrából szeretnél mintát készíteni. Én most szmájlit választottam, mert egyszerű és gyors. Feltétlenül ügyeljünk arra, hogy kis felbontású képet válasszunk ki! Én bejelöltem az Ikon méretű keresést, de ha csak nagy felbontású képet találsz, könnyen le tudod kicsinyíteni a CTRL + egér görgetővel (lefelé kicsinyít, felfelé nagyít). Ha sikerült kiválasztanod a képet, nyomj egy PRT SC SYSRQ gombot.


 2. Következő lépésként nyisd meg a paintet, és kattints a beillesztés gombra. Ha ez megvan jelöld ki a megfelelő képet, amiből mintát szeretnél csinálni és másold.


3. Nyiss meg még egy paintet és illeszd be ide a kijelölt figurát.


 4. Következő lépésként állítsd be a rácsozást, és maximum méretre nagyítsd ki a képet. Így megkapod a teljes képpontos felbontást.


 5. Utána már nincs más dolgod, mint a ceruza segítségével pöttyönként átfestegetni egy színűre a körvonalakat, kitöltő színeket (én ki is vágtam körbe a szmájlit, de a minta szempontjából lényegtelen). Ha kész vagy mindennel, nyomj megint egy PRT SC SYSRQ gombot.


 6. Újabb paintet nyitottunk, és ismételten beillesztés gombot nyomtunk. Kijelöljük a mintánkat, és másoljuk.

 7. Nyitunk egy újabb paintet, és beillesztjük a mintát. Ezek után nincs más dolgunk, mint menteni, és kész is a szmájlis minta. ^^


Jó tervezést mindenkinek, remélem hasznos volt számotokra a bejegyzés! :) Ja és még annyit, hogy minden új megnyitott paint után az előzőt mentés nélkül nyugodtan bezárhatjátok, különben káosz lesz! :D

Kérlek titeket, hogy ha saját blogban bejegyzést készítetek, hivatkozzatok. Köszi.

6 megjegyzés:

  1. Ötletes! Paintre nem is gondoltam. :D Én keresztszemes tervezőt szoktam használni. :D

    VálaszTörlés
  2. Na én meg azt nem tudom, hogy micsoda :D :D gondolom valami program... ? :D ezt azért szeretem, mert csak átrajzolgatsz egy kész rajzot, és tök egyszerű... bár azért így is lehet vele órákat szöszmötölni, mire eltalálod a megfelelő pontokat :D

    VálaszTörlés
  3. Köszi, hogy megosztottad ezt a lehetőséget! :)
    Valamiért nálam csak a nagyítás után lehet a rácsozást rátenni, de akkor meg sok rács van a képen.
    Tudsz valami erre?

    VálaszTörlés
  4. Melyik painttal készíted? Valami újabb?

    VálaszTörlés
  5. Hú Monessa, nem tudom mi lehet a gond, nekem bármikor rá lehet tenni a rácsot. windows 7 van a gépemen, és ami alapban települ vele paint azt használom. :)

    VálaszTörlés
  6. Szia! Én még elég kezdő vagyok, és nem tudom hogy hogyan kell ilyen mintákról dolgozni, azaz hogyan, milyen sorrendben kell a szálakat elrendezni. Azt tudom hogy van a főszál, és a mellékszál, de így a minta alapján nem tudom h melyik lenne a főszál. Ez a smiley szerint a két szélén van a fehér, és közöttük a fekete és a sárga?
    Nagyon hálás lennék ha segítenél nekem.
    köszönettel: Erika

    VálaszTörlés