2012. október 10., szerda

Csomómentes poszt II.

No igen. Mivel Attilámnak tegnap volt a születésnapja, ezért amint kitette a lábát itthonról, lementem a boltba és minden szükséges alapanyagot beszereztem a sütéshez. :) Keresgéltem interneten recepteket, de egyik sem jött be igazán, úgyhogy a saját agyamból kipattanó recept szerint dolgoztam. Régebben sütöttem egy csokis piskótás krémes sütit, és emlékeztem, hogy annak nagyon finom volt a tésztája, úgyhogy - mivel nem találtam meg a leírást - megpróbáltam emlékezetből elkészíteni. Szerencsére nagyon jól sikerült! :D Tudtam, hogy epres krémet akarok hozzá alkotni, úgyhogy ahhoz is merítettem ötleteket internetről, több variációt is találtam fini krémekről, de valahogy egyik sem volt az igazi (a tortazselés, zselatinos dolgokat nem szeretem). Végül a legegyszerűbb megoldást választottam: mascarpone és tejszínhab. :) Mivel nem vagyok cukrász, díszítői képességek igen csak minimális szinten vannak jelen bennem, így ne lepődjetek meg az eredményen :D Egyébként is a "ronda és finom" híve vagyok. :D Ja, és pont egy éve (tegnaphoz egy éve) készítettem életem első sütijét, azaz tortáját, ami a világ legförtelmesebb süteménye lett (mentségemre szolgáljon koliban, nagyon gyenge körülmények között csináltam), de elfogyott, mert Ati szerintem nem merte azt mondani, hogy nem ízlik neki :D Szóval megünnepeltük tegnap azt is, hogy egy év alatt nagyon sokat fejlődtem a konyhában. :D
és akkor az eperkrémes csokitorta:

A recept, ha esetleg kedvet kapnátok hozzá:

Hozzávalók:
A tésztához:
6 db tojás
17 dkg cukor
1 dl tej
17 dkg liszt
3 ek. holland kakaópor
1 csomag sütőpor + egy csipet szódabikarbóna

A csokimázhoz:
1 nagy tábla ét bevonó (vagy sima táblás étcsoki)
szemre némi margarin

A krémhez:
6 dl tejszín + 3 cs habfixáló
fél kiló eper (jelen esetben már csak fagyasztott, de tökéletes volt abból is)
1 doboz mascarpone
5 ek. porcukor

Elkészítés:
A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét felverjük a fél adag cukorral. A sárgáját a cukor másik felével, és a tejjel eldolgozzuk, majd belekeverjük a felvert fehérjébe a liszttel, sütőporral, és a kakaóval együtt. Egy margarinnal kikent kilisztezett sütőformába öntjük (26 cm-es tortaforma). Mivel gázsütőn nincs megadva hőfok, így én maximumon sütöttem 25 percet, majd a legalacsonyabb hőfokon 15 percet. Szépen feljött, kiborítottam egy konyharuhára, még melegen 3 lapra vágtam, és hagytam kihűlni.
Az epret kiolvasztottam (pár óra kell neki), lecsöpögtettem, majd krumplitörővel beledolgoztam a porcukrot. Amikor nagyjából egyenletes lett, beleöntöttem a mascarponét. Egy másik tálban kemény habbá vertem a tejszínt, és a fél adagot belekevertem az epres masszába. és kész a krém :D
A csokit vízgőz felett megolvasztottam, és hozzáadtam a margarint. 
Összeállítottam a tortát: tortalap, epres krém fele, tortalap, epres krém másik fele, tortalap, csokimáz, a maradék krém és tejszínhab felhasználása díszítésre. Kész. :D Remélem nektek szebbre ismerül majd, de az íze ugyan ilyen fini lesz. Sok sikert! :D

4 megjegyzés:

  1. Nagyon-nagyon guszta! Én túrókérmes epreset szoktam készíteni a párom szülinapjára. :D
    http://thimmykevilaga.blogspot.hu/2012/07/kremkonnyu-epres.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az első ötlet az nálam is a túrós volt! :) Na tuti, hogy a te receptedet is ki fogom próbálni! Istenien néz ki! :) Köszi!

      Törlés
  2. nagyon szépeket alkotsz, egy "csomó" jó ötleted van, tetszik, amit művelsz! :) Nyilván ez a poszt volt az első, amit elolvastam! :D Ha tényleg improvizatív, akkor jó érzéked van hozzá, ez így olvasásra is nagyon finom lehetett! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen! Én is a napokban találtam rá a te blogodra, és csak tátottam a számat, hogy mennyire kreatív vagy, hozzám képest :D Persze a csomózás terén nem panaszkodhatom. :)

    VálaszTörlés